עו"ד יוסי מור

עו"ד יוסי מור

נזיקין

עורך דין תאונת דרכים

מהי תאונת דרכים?

תאונת דרכים הינה אירוע אשר עשוי להסתיים בפגיעת גוף כזו או אחרת. לעיתים תאונה עשויה לגרור נזקים גופניים קלים ומינוריים ובמקרים אחרים, עשויים להגרם נזקים חמורים, אשר בחלקם יהוו נכות לכל החיים.
ההגדרה בחוק, רואה 'תאונת דרכים' ככזו הנגרמת משימוש בכלי רכב מנועי כהגדרתו בחוק.
רבים אינם מודעים לכך שכל פגיעה יכולה לזכות את הנפגע ו/או את המעורבים בתאונת הדרכים, בפיצוי מאת חברת הביטוח, בעקבות הנזקים הגופניים שנוצרו.

 

מהי חשיבות עורך דין תאונות דרכים בתביעה מול הביטוח?

מיד לאחר התאונה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד בעל ניסיון בתחום, על מנת לאפיין את המקרה, להבין באם מדובר בתאונת דרכים כהגדרתה בחוק ולקבל הכוון כיצד יש להתנהל מול חברת הביטוח, בנוגע לפיצויים המגיעים לנפגע.

במקרים בהם הפגיעה הגופנית כבר אירעה, הסבל והכאב הם מנת חלקם של הנפגעים, ולכן חשוב וכדאי לפנות לעו"ד, כדי להקל לקבל פיצוי ראוי לקושי שנוצר עקב התאונה. עו"ד מומחה ינהל את התיק מול חברת הביטוח בצורה המיטיבה ביותר, תוך בדיקת הממצאים ויכולת לכמת את הפיצוי הצפוי, לאחר שהנזקים יתגבשו. עו"ד מומחה ידאג ללוות את ההליך מתחילתו על מנת להשיג את הפיצוי המקסימאלי עבור הנפגע, ולנסות להטיב עימו, כלכלית, ככל שניתן.

איך מחושב הפיצוי המגיע לנפגע תאונת דרכים?

חשוב להדגיש כי מידת האשמה של הנפגע בתאונה לא תשפיע על הפיצוי בגין הנזק הגופני שנוצר. האשם התורם של הנפגע אינו מן הדיון ולכן הנפגע יפוצה בגין נזקי הגוף גם אם הוא גרם לתאונה. חישוב הפיצוי תלוי במצב הבריאותי שהתגלע לאחר התאונה והשלכותיו.

לשם הערכת הנזק הגופני המיידי והעתידי של הנפגע, עורך הדין ייעזר לרוב ברופאים מומחים, אשר יבחנו את מידת הסבל, המוגבלות ובכאב. במקרים מסוימים הרופאים אף יבצעו הערכת נכות זמנית לנפגע, במידה וקיימת,  ובמקרים חמורים, יבחנו באם הפגיעה עשויה להביא לנכות צמיתה, שתישאר עם הנפגע לצמיתות. 

לאחר קבלת חוות דעת רפואית מקיפה, עורך הדין יבצע 'תחשיב נזק', אשר  לוקח בחשבון את גילו של הנפגע, משכורתו האחרונה, מרכיבי כאב וסבל ואחוז הנכות המשוער. לעיתים יתכנו מרכיבים נוספים שחישוב הנזק.

 

האם תאונת דרכים יכולה להיות גם תאונת עבודה?

תאונת דרכים המתרחשת בדרך לעבודה, בזמן העבודה או בחזרה ממנה, הינה תאונת עבודה לכל דבר ועניין, ולכן אופן הטיפול בה יהיה שונה מתאונת דרכים. לעיתים יש להגיש תביעות הן לביטוח הלאומי והן לביטוח החובה של הרכב, כיוון שכאשר קיים חשש לנכות, יש להגיש תביעה לדרגת נכות מעבודה בביטוח הלאומי, ולאחר מכן ניתן לנהל את התיק מול חברת הביטוח במטרה להגיע לפיצוי התואם את נכותו של הנפגע. גם כאן החיוניות של מעורבות עורך דין מומחה ניכרת.

 

כיצד מחושב שכר הטרחה שישולם לעורך דין תאונות דרכים?

שכר הטרחה של עורך הדין הינו קבוע בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ואין עורך הדין רשאי לסטות ממנו, אלא לטובת הלקוח!
הקבוע בחוק מתאר את שכר הטרחה הנזיקי באופן הבא:

במידה והתיק נסגר בפשרה, ללא הגשת תביעה לבית המשפט – שכר הטרחה יעמוד על 8% מהסכום המגיע לנפגע.
במידה והתיק נסגר בפשרה לאחר הגשת התביעה לבית המשפט – שכר הטרחה יעמוד על 11% מהסכום המגיע לנפגע.
במידה ולא תושג פשרה, שכר הטרחה לעורך הדין יעמוד על  13% מהסכום הסופי שנקבע על ידי בית המשפט.

חשוב כי בכל מקרה בו הייתם מעורבים בתאונת דרכים, כדאי ונכון להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין בעל ידע ומומחיות בתחום, וזאת בכדי לבדוק את הזכויות המגיעות לכם.  

**כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד, והאחריות בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד. 

שתף את המאמר: